• Support
  • Diensten
    • Managed Services
    • Webdesign
    • Security
    • Wifi
    • Telefonie
    • Ontwikkeling
  • Waar we van houden
    • Software Tools
  • Contact

Bel ons vandaag! +32 (0)15 61 51 31

info@omega-it.be
Gratis Cybersecurity test
Omega-ITOmega-IT
  • Support
  • Diensten
    • Managed Services
    • Webdesign
    • Security
    • Wifi
    • Telefonie
    • Ontwikkeling
  • Waar we van houden
    • Software Tools
  • Contact

Support

Home Support

Contact met de IT-Servicedesk?

Omega-IT staat klaar om bijstand aan haar klanten te verstrekken.
Druk op een van de onderstaande knoppen om het programma te downloaden zodat één van onze medewerkers uw toestel kan overnemen.

Windows Support
Mac Support
Linux Support
Android Support

Vaak gestelde vragen

  • All (0)
  • Computer (0)
  • Technisch (0)
  • Monitor (0)
  • Muis en toetsenbord (0)
  • Windows (0)
  • Email (0)
  • Printer (0)
  • Netwerk (0)
  • Virus (0)
  • Andere (0)
Mijn computer start niet op, wat moet ik nu doen?

Controleer eerst het netsnoer van de computer om er zeker van te zijn dat het goed is aangesloten op het stopcontact. Als u een stekkerdoos gebruikt, zorg er dan voor dat deze volledig in het stopcontact is gestoken en dat de stroomschakelaar op de stekkerdoos is ingeschakeld. Sommige stekkerstrips hebben ook een ingebouwde stroomonderbreker die er meestal uitziet als een zwarte of rode knop bij de aan / uit-schakelaar. Druk op de knop om het te resetten en kijk of dat het probleem oplost.

Wat moet ik doen als mijn computer crasht?

Er zijn veel redenen waarom een ​​computer stopt met werken of “vastloopt”. Meestal kunnen we er niet veel aan doen, het is een feit dat computerprogramma’s zo complex zijn geworden dat gebruikers af en toe problemen zullen ondervinden, zelfs bij het uitvoeren van gewone taken. Als uw computer niet langer reageert op toetsenbordopdrachten, kunt u de computer het beste opnieuw opstarten.

Er is geen weergave op de monitor, wat moet ik nu doen?

Zorg ervoor dat de monitor is ingeschakeld. Als er geen voedingslampje (groen of oranje lampje) op de monitor te zien is, druk dan op de voedingsknop totdat deze gaat branden. Als uw computermonitor aan stond en u stapte bij de computer weg en bij terugkomst is uw scherm zwart, is de kans groot dat de computer slaapt. Probeer uw muis te bewegen, op de muisknoppen te klikken en / of op een willekeurige toets (spatiebalk) op het toetsenbord te drukken om het te activeren. Zorg ervoor dat de monitor correct is aangesloten op de achterkant van de computer.

Wat moet ik doen als het beeld op mijn monitor vervormd of scheef is?

U kunt een vervormd beeld krijgen als de kabel los zit of defect is. Koppel de videokabel los van de achterkant van de computer en controleer of er geen pinnen zijn verbogen, verbrand of gebroken. Na verificatie sluit u de monitorkabel opnieuw aan. Als de vernieuwingsfrequentie niet correct is ingesteld, kan de monitor een golvend effect hebben of de indruk geven dat lijnen langzaam of snel naar beneden of over de monitor lopen, dit kan ook een flikkerend effect veroorzaken. Een vervormd beeld kan worden veroorzaakt door magnetische of andere soorten interferentie. Controleer of er geen luidsprekers, ventilatoren of andere magnetische apparaten in de buurt van de monitor zijn.

Ik krijg de melding ‘geen signaalinvoer’ op mijn monitor, wat moet ik doen?

Controleer of de monitor correct is aangesloten op de achterkant van de monitor en op de achterkant van de computer. Als de monitor correct lijkt te zijn aangesloten, controleert u of een kabel niet los zit door alle kabels los te koppelen die aan de achterkant van de monitor kunnen worden losgekoppeld (meestal kan de datakabel niet worden losgekoppeld). Koppel vervolgens de datakabel los die op de achterkant van de computer is aangesloten en sluit de kabel vervolgens weer aan. Zorg er bij het aansluiten van de kabel aan de achterkant van de computer voor dat de kabel goed is aangesloten. De meeste computers hebben ook schroefuiteinden die kunnen worden vastgeschroefd om de connector op zijn plaats te houden.

Er zijn zwarte randen op het scherm van mijn monitor, wat moet ik doen?

Als de resolutie onlangs is gewijzigd, is het mogelijk dat de monitor niet automatisch wordt aangepast of naar het juiste formaat verschuift. Als dit gebeurt, kan de resolutie worden teruggezet naar de oorspronkelijke instelling of kunt u de monitor handmatig aanpassen. Als er een zwarte rand op de monitor staat, kan dit in het algemeen worden opgelost door de horizontale of verticale breedte handmatig aan te passen. Omdat elke monitor anders is, varieert de methode om deze instelling aan te passen: raadpleeg de documentatie van uw monitor.

Waarom gedraagt mijn computermuis zich onregelmatig?

Gebruikers met een optische mechanische muis (de meest voorkomende muis voor desktopcomputers) vertonen waarschijnlijk grillig gedrag omdat de muis niet schoon is. Als je de muis hebt schoongemaakt en nog steeds problemen ondervindt en deze muis in het verleden prima heeft gewerkt, is je muis waarschijnlijk defect. Een extra test die kan worden gedaan om te helpen bepalen of dit het geval is of niet, is door de muis op een andere computer aan te sluiten. Anders raden we aan om de muis te vervangen.

Het wieltje van mijn muis werkt niet goed, wat moet ik doen?

Als u een versie van Microsoft Windows gebruikt en problemen ondervindt met het muiswiel, probeer dan eerst de muisinstellingen aan te passen via het venster Muiseigenschappen. Dit venster is toegankelijk door het Configuratiescherm te openen en te dubbelklikken op het muispictogram.

Hoe kan ik mijn toetsenbord schoonmaken?

De toetsen op een toetsenbord worden vastgeklikt. Met een mes of ander dun voorwerp, klapt u de toetsen voorzichtig los, hierdoor kunt u zowel onder de toetsen schoonmaken als de toetsen zelf schoonmaken (vergeet de juiste positie niet) .

Hoe kom ik in de veilige modus van mijn computer?

Om in de Windows 7/10 Veilige modus te komen, terwijl de computer aan het opstarten is, houdt u uw “F8 toets” ingedrukt, wat het “Windows Geavanceerde Opties Menu” zou moeten openen. Gebruik je pijltjestoetsen om naar “Veilige modus” te gaan en druk op je Enter-toets.

Ik kan een bestand niet verwijderen omdat het wordt gebruikt door Windows. Wat moet ik doen?

Sluit alle programma’s die op de computer worden uitgevoerd en probeer het opnieuw. Als u na het sluiten van alle op de computer draaiende programma’s nog steeds hetzelfde probleem tegenkomt bij het verwijderen van bestanden, laadt u de computer in Veilige modus en verwijdert u de bestanden.

Hoe kan ik mijn Microsoft Windows-computer updaten?

Als u Microsoft Windows 7, Windows 10 of een latere versie van Microsoft Windows gebruikt, komt u in aanmerking om Microsoft Windows bij te werken en in sommige gevallen kunt u uw computerhardware met de nieuwste stuurprogramma’s bijwerken via de updatesite van Microsoft, ga naar http://windowsupdate .microsoft.com. In de meeste gevallen moet uw computer zijn ingesteld om automatisch te updaten wanneer er een nieuwe update beschikbaar komt.

Is het veilig om een Windows-computer uit te schakelen zonder deze af te sluiten?

Gebruikers mogen niet gewoon op de aan / uit-knop drukken of de computer opnieuw opstarten terwijl Windows nog actief is, tenzij er een probleem is met de computer. Microsoft heeft de afsluitfunctie toegevoegd omdat het een computer in staat stelt alle noodzakelijke stappen te doorlopen die nodig zijn voordat de computer wordt uitgeschakeld. In feite zullen veel versies van Microsoft Windows de computer op problemen controleren als de computer niet correct wordt afgesloten.

Hoe kan ik een bestand uit de prullenbak herstellen?

Dubbelklik op het prullenbakpictogram op uw bureaublad, hier ziet u alle bestanden in uw prullenbak. Selecteer de bestanden die u wilt herstellen, klik met de rechtermuisknop en kies herstellen.

Ik kan geen e-mail verzenden of ontvangen?

Controleer of uw computer verbinding heeft met het internet om er zeker van te zijn dat uw computer geen verbindingsprobleem ondervindt dat uw e-mailprobleem zou veroorzaken. Zorg ervoor dat uw internet-e-mailserver of uw netwerk-e-mailserver geen problemen ondervindt door contact op te nemen met uw internetprovider of uw netwerkbeheerder.

Ik kan geen e-mailbijlagen ontvangen?

Als de e-mailbox vol staat met andere e-mailberichten en / of uw opslagruimte slechts enkele megabytes is, is het mogelijk dat de verzonden bijlage niet kan worden ontvangen. Als dit probleem zich voordoet, moet de persoon die de e-mail verstuurt vaak een antwoord krijgen van uw e-mailserver dat aangeeft dat uw mailbox vol is en / of de toegewezen grootte heeft overschreden. Omdat computervirussen en andere malware het beste via e-mail kunnen worden verspreid, voorkomen veel e-mailserviceproviders, bedrijven en e-mailprogramma’s dat bepaalde typen bestandsextensies worden verspreid of ontvangen via e-mail. Microsoft Outlook beschermt zijn gebruikers bijvoorbeeld door automatisch bepaalde bestandsextensietypen uit te schakelen, zodat deze niet per e-mail worden ontvangen.

Zijn spaties toegestaan in e-mailadressen?

Net als bij een internet-URL zijn er geen spaties toegestaan ​​in een e-mailadres. Namen kunnen echter worden opgesplitst in een punt: John Smith kan bijvoorbeeld een e-mailadres hebben: john.smith@example.com of john.s@example.com omdat er geen spaties zijn toegestaan ​​in het e-mailadres.

Mijn printer drukt vlekkerige / vervormde pagina’s af, wat kan ik doen?

Wanneer u afdrukt op niet-traditioneel papier, kan uw printer vlekken, ongelijke of kromme tekst en / of tekst die van de randen van het papier afloopt te maken krijgen. Uw printer drukt mogelijk vage, wazige en / of andere vage tekst af vanwege vuile printkoppen. Alle moderne printers hebben een soort printerreiniging, zelftest en / of diagnosemodus die kan worden uitgevoerd om de printkoppen van de printer en andere interne apparatuur die wordt gebruikt om af te drukken, te controleren en te reinigen.

Hoe los ik een papierstoring op?

Zet de printer uit. Inspecteer de locatie of lade waarnaar het bedrukte papier wordt uitgeworpen. Als het vastzittende papier zichtbaar is, verwijder het dan handmatig. Verwijder alle papierladen en al het papier dat mogelijk tussen de lade en de printer vastzit. Als het vastzittende papier zichtbaar is, verwijder het dan handmatig. Open de printerklep die u toegang geeft tot de inktpatronen of toner van de printer en zoek naar vastzittend papier. Als het vastzittende papier zichtbaar is, verwijder het dan handmatig. Zet de printer weer aan.

Ik ben mijn printerinstallatie CD kwijt, hoe kan ik mijn printer installeren?

Gelukkig is een ontbrekende printerinstallatieschijf niet het einde van de wereld en hoeft u niet te wachten tot er een nieuwe schijf naar u kan worden gestuurd. Tegenwoordig bieden alle printer- en andere hardware-fabrikanten downloads op internet voor hun softwareprogramma’s en stuurprogramma’s die bij hun producten worden geleverd.

Ik kan geen verbinding meer maken met mijn netwerkschijf, wat moet ik doen?

Controleer of de netwerkkabel correct is aangesloten op de achterkant van de computer. Zorg er daarnaast bij het controleren van de aansluiting van de netwerkkabel voor dat de LED’s op het netwerk goed verlicht zijn. Een netwerkkaart met een ononderbroken groene LED of lamp geeft bijvoorbeeld meestal aan dat de kaart is aangesloten of een signaal ontvangt. Opmerking: in het algemeen, als het groene lampje knippert, is dit een indicatie dat er gegevens worden verzonden of ontvangen.

Hoe wijs ik een netwerkstation toe?

Open Microsoft Explorer. Klik vanuit Explorer op het keuzemenu Tools en klik op de optie “Map Network Drive”. Geef het netwerkstation of de netwerkcomputer op als de map. Als de naam van de computer “Computer1” was, typ je om naar die computer toe te wijzen \\Computer1 . Als je wilt toewijzen aan een gedeelde map op Computer1, zoals een mp3-map, typ je \\bart\mp3 . Als een andere gebruikersnaam of login vereist is om verbinding te maken met deze computer of netwerkschijf, moet dit in dit venster worden gespecificeerd voordat op Voltooien wordt geklikt.

Hoe bepaal ik de naam van mijn computer?

Klik met de rechtermuisknop op Deze computer. Klik op Eigenschappen. Klik in het venster Eigenschappen op het tabblad Computernaam. Op dit tabblad kun je de volledige computernaam, werkgroep en ook een beschrijving zien. Als u de naam of werkgroep wilt wijzigen, klikt u op de knop Wijzigen.

Wat is een computervirus?

Een computervirus is een softwareprogramma dat opzettelijk is gemaakt om een ​​gebruiker nadeel te bezorgen, zich naar andere computers te verspreiden of gegevens op de computer van een persoon te vernietigen. Om te helpen voorkomen dat een computer door een virus wordt geïnfecteerd, hebben softwareontwikkelaars antivirusprogramma’s ontwikkeld die actief blijven op de computer om deze te helpen beschermen. In Windows 10 is standaard een antivirusbeveiliging geïnstalleerd. Deze is altijd actief, behalve er een andere antivirus is geïnstalleerd. Voor thuisgebruik is de ingebouwde antivirus voldoende.

Wordt Windows geleverd met een virusbeschermingsprogramma?

Bij Windows 10 is er standaard een antivirus geïnstalleerd. Deze is altijd actief, behalve als er een andere antivirus actief is.

Kan een virus computerhardware beschadigen?

Nee. Computervirussen zijn softwarecodes die zijn ontworpen om zich naar computerbestanden en andere computers te verspreiden, bestanden te verwijderen en andere problemen met de gegevens op de computer te veroorzaken. Dus als u een probleem ondervindt met een hardwareapparaat zoals uw printer, videokaart, geluidskaart, enz., is dit niet het gevolg van een virus.

Zal ik een virus verwijderen als ik mijn harde schijf formatteer of wis?

Als uw computer is geïnfecteerd met een virus dat wordt geformatteerd of de vaste schijf wordt gewist, en je deze opnieuw insteld, wordt bijna altijd elk type virus verwijderd. Houd er echter rekening mee dat als er back-ups zijn gemaakt die het virus bevatten, andere media of stations die op de computer zijn aangesloten een virus hebben, uw computer is verbonden met een andere computer op een netwerk met een virus en / of het virus is opgeslagen op andere soorten software die u gebruikt met uw computer, kan deze opnieuw worden geïnfecteerd als deze niet goed wordt beschermd.

Hoe verwijder ik internetcookies?

Gebruikers van Microsoft Internet Explorer kunnen naar ‘Tools’ gaan (of het tandwielpictogram linksboven), vervolgens naar ‘Veiligheid’ gaan en ‘Browsegeschiedenis verwijderen …’ kiezen, je kunt er dan voor kiezen om je internetcookies te verwijderen. Ga in Google Chrome naar ‘Meer tools’ en kies ‘Browsegegevens wissen …’. Firefox-gebruikers kunnen naar ‘Geschiedenis’ gaan en vervolgens ‘Recente geschiedenis wissen …’ kiezen.

Stel uw vraag

    Uw e-mail (vereist)

    Uw vraag

    bedrijf
    toekomst
    reis
    droom
    Start uw

    Merken en Partners

    Technische vragen? Nood aan consulting of services? Contacteer ons

    Laatste projecten

    Contact Info

    • Omega-IT BV
    • Heesterweg 5
    • +32(0) 15 61 51 31
    • info@omega-it.be

    © 2023 — Omega-IT BV.

    • Algemene voorwaarden
    • Contact
    • Privacybeleid
    • Cookiebeleid (EU)
    Beheer cookie toestemming
    Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn