Internet Telefonie

Ondanks de enorme evolutie op het gebied van IT blijft telefoneren nog steeds een belangrijk communicatiemiddel. Net daarom is het van belang dat er voor een bedrijfszekere oplossing wordt gekozen. Ook op het gebied van telefonie heeft de tijd niet stilgestaan. Oplossingen die tot voor kort nog peperduur of gewoon onbestaande waren behoren nu tot de standaard functionaliteiten van een moderne IP centrale. Tegenwoordig heeft u de keuze tussen een eigen lokale centrale of een centrale in de Cloud. (Hosted PBX)

Lokale telefooncentrale met VoIP:

Wat is VoIP?

Voice over IP of VoIP staat voor een technologie waarbij telefonie over een data netwerk gestuurd wordt en dus niet meer over een afzonderlijk telefonie netwerk.   De technologie op zich heeft meerdere toepassingen.

Zo kan men VoIP gebruiken op het interne data netwerk om IP telefoons aan te sluiten maar kan men deze ook gebruiken als buitenlijn als alternatief voor uw analoge of ISDN lijnen.  In dit laatste spreekt men meestal van SIP trunking.

Voordelen van VoIP Telefoniecentrale :

  • Kostenbesparing

Bedrijven met meerdere vestigingen kunnen met IP-telefonie optimaal gebruik maken van de verbindingen tussen de locaties, door hetzelfde datanetwerk te gebruiken voor data en telefonie. Bij een lokale centrale zal er een eenmalige kost zijn in plaats van een maandelijkse betaling per persoon.

  • Locatieonafhankelijk

Een VoIP-toestel kan functioneren op iedere locatie waar het toestel verbinding heeft met het computernetwerk. Ook binnen bedrijven zijn toestellen eenvoudig zelf te verplaatsen, zonder dat dit invloed heeft op het telefoonnummer of het functioneren van het toestel.

  • Verhoogde Bereikbaarheid – mobiliteit

Met IP DECT technologie en roaming functionaliteit wordt gebruik van een draagbaar toestel op verschillende locaties mogelijk. U blijft bereikbaar op één en hetzelfde nummer. Met Mobiele integratie wordt uw gsm als het ware een extensie van het telefoonsysteem. Of maak gebruik van een Softphone als alternatief voor een vast VoIP toestel. Deze zijn beschikbaar voor computers, maar ook voor tablets, en smartphones.

Cloud telefoniecentrale:

Bij Cloud telefonie, wordt niet geïnvesteerd in de aankoop van een eigen telefooncentrale maar wordt gebruik gemaakt van services in ‘the cloud’. U huurt als het ware op maandbasis de functionaliteiten van een telefooncentrale die zich in een datacenter bevindt.  U krijgt alle faciliteiten van een uitgebreid systeem met alle functionaliteiten, zonder er zich om te moeten bekommeren.

Voordelen

  • lage instapkosten
  • altijd voorzien van de nieuwste technieken door regelmatige updates
  • flexibel en schaalbaar. Het systeem groeit of krimpt mee met uw bedrijf
  • U krijgt de mogelijkheden van een uitgebreid telefoonsysteem zonder erin te moeten investeren
  • beheer van diensten mogelijk via web interface

 

Wenst u meer informatie over telefoniecentrales?

Contacteer ons voor een geschikte oplossing te vinden.